Värdeskapande rapportering för redovisningskonsulter

Öka värdet av dina tjänster för kunden genom att presentera dem utifrån kundens behov. Genom att tillämpa olika tekniker för kommunikation vid din dialog och rapportering till kunden kan du höja värdet av dina tjänster och därigenom skapa en bättre och lönsammare kundrelation.
I denna kurs får du verktygen och teknikerna för att lyckas med dialogen med kunden.

Medlemspris (regleras vid fakturering)
Ordinarie medlemmar får 10% rabatt på kurspriset.
Basmedlemmar får 500 kr rabatt på kurspriset.
Datum 14 mars
Pris 6 300 kr
Ort Stockholm
Platser kvar Ja
Tid: 09:30 - 17:00
Datum Kursdatum 22 oktober. Pris meddelas senare
Pris 0 kr
Ort Göteborg
Platser kvar Ja
Kurslokal
Centralt i Göteborg
Lärare: Sven-Inge Danielsson
Datum Kursdatum: 23 oktober 2019. Pris meddelas senare.
Pris 0 kr
Ort Malmö
Platser kvar Ja
Kurslokal
Centralt i Malmö
Lärare: Sven-Inge Danielsson
Datum Kursdatum 9 december 2019. Pris meddelas senare.
Pris 0 kr
Ort Stockholm
Platser kvar Ja
Kurslokal
Centralt i Stockholm
Lärare: Sven-Inge Danielsson
Fler kurstillfällen

Kursbeskrivning

Denna kurs riktar sig till dig som är redovisningskonsult och som har ansvar för rapportering till kunder. Under denna dag ger vi dig insikter, tekniker och färdigheter för att kunna förstå vilken rapportering som är relevant för kunden och hur du presenterar det så att det blir värdefullt för kunden. Föreläsningar varvas med praktiska övningar och du får med dig saker som du kan praktisera efter kursens slut.

Sagt om kursen

Den här kursen är helt rätt i tiden med tanke på omvärldsförändringar och vår yrkesroll i förändring. Jag har fått förståelse för individers olikheter vilket stärker möjligheten till bättre möten och relationer med mina kunder.

Anna Nilsson
Auktoriserad redovisningskonsult, Grant Thornton Nyköping

Kursinnehåll

De olika områden som kommer beröras är bland annat följande: 

  • Förstå och tillämpa kommunikation och retorik 
  • Känna till och kunna tillämpa tekniker för hur man identifierar vilken rapportering kunden behöver 
  • Förstå hur kommunikationsstilar påverkar och kunna anpassa sig efter dem 
  • Känna till och kunna tillämpa grundläggande frågetekniker 
  • Känna till olika exempel på rapportering 
  • Betydelsen av förståelse för verksamheten 

Kursen leds av erfarna redovisningskonsulter som har stor erfarenhet av kunddialog och rapportering och som kopplar detta till praktiken

Lärare

Sven-Inge Danielsson

Auktoriserad redovisningskonsult, Tirfing Education AB
Sven-Inge är auktoriserad redovisningskonsult och driver idag egen verksamhet, Tirfing Education AB i Stockholm. Han har jobbat med ägarledda företag under många år, föreläst om redovisning i mer än tjugo år, bl a för flertalet av de större revisionsbyråerna. Han har ett brinnande intresse för redovisningsfrågor i allmänhet och sådan som rör entreprenadbranschen i synnerhet.